Zoekmachine Optimalisatie

Kom hoger in Google en vergroot
uw online bereik!

Behaal top posities met één van mijn SEO pakketten

Zoekmachine optimalisatie

Wat is zoekmachine optimalisatie (SEO)?

Als u hoger in Google wilt ranken, dan is zoekmachine optimalisatie de oplossing. Zoekmachine optimalisatie oftewel SEO in het Engels, is het optimaliseren van uw website voor Google. Hierdoor zal u meer organische bezoekers genereren. Dat zijn bezoekers die niet via een advertentie naar uw website zijn gekomen.

Google gebruikt een algoritme die meer dan 200 factoren gebruikt om te bepalen hoe relevant uw website is voor een bepaalde zoekopdracht. Een aantal van deze factoren zijn extra belangrijk. Een goede SEO specialist weet precies welke factoren dit zijn en ontwikkeld zijn strategie met deze factoren als basis. Zoekmachine optimalisatie bestaat uit de volgende drie onderdelen Technische SEO, On-page SEO en Off-page SEO.

Zoekmachine optimalisatie

Waarom is zoekmachine optimalisatie belangrijk?

In de concurrerende markt van vandaag de dag wordt zoekmachine optimalisatie steeds belangrijker. Wereldwijd gebruiken dagelijks miljarden mensen Google en zijn ze wellicht opzoek naar wat u te bieden heeft. Zoekmachine optimalisatie helpt uw bedrijf met groeien en de concurrentie te verslaan. Het geeft vertrouwen wanneer u in de top van de Google zoekresultaten staat en laat zien dat u de specialist bent van uw vakgebied.

Door een goede SEO-strategie krijgt u niet alleen meer bezoekers, maar relevante bezoekers. Bij zo’n strategie hoort ook het gebruiksvriendelijk maken van uw website. Deze sterke combinatie zal leiden tot meer leads.

zoekmachine optimalisatie grafiek

Zoekwoorden onderzoek

Bij de eerste stap van mijn proces begin ik met het onderzoeken van de huidige zoekwoorden waar u al op gevonden wordt. Daarna ga ik opzoek naar zoekwoorden met weinig concurrentie en een hoog zoekvolume. Hieruit volgt een lijst met potentiële zoekwoorden.

SEO analyse

Een cruciaal onderdeel van een goede SEO campange. Het eerste wat ik controleer is of uw website goed kan worden gelezen door Google. Daarna test ik de snelheid van uw website en de mobielvriendelijkheid. 

Tot slot kunt u denken aan bijvoorbeeld: heeft u een korte duidelijke beschrijving van uw product? Kunt u lokaal worden gevonden? Heeft u content de juiste structuur? Hebben de belangrijkste pagina’s de juiste meta discriptions? Maakt u gebruik van interne links? Zijn er blackhat backlinks?

Concurrentie analyse

Voor welke zoekwoorden rankt uw concurrentie in Google? Hoe ziet hun backlink profiel eruit? Wat voor content wordt er geplaatst? Hoe is de website gestructureerd? Dit zijn vragen waar u aan kunt denken bij een concurrentie analyse.

Technische optimalisatie

Aan de hand van de SEO analyse kunnen er verbeteringen plaatsvinden op gebied van snelheid, indexeerbaarheid en mobielvriendelijkheid. Door het toevoegen van een sitemap zal Google uw website beter en makkelijker kunnen lezen. Daarnaast zijn er verschillende plug-ins om uw website te versnellen. Tot slot zal uw website mobielvriendelijk worden met en een responsive design.

Content optimaliseren

Nu uw website technisch optimaal functioneert. Is het tijd om de content te optimaliseren. Hier kunt u denken aan de juiste zoekwoorden implementeren, de juiste titel tags toevoegen, gebruik van afbeeldingen enzovoorts.  

Linkbuilding

Nu uw website helemaal geoptimaliseerd is, is het tijd om backlinks te verkrijgen. Ik zorg voor white hat (van hoge kwaliteit en goedgekeurd door Google) backlinks. Hierdoor zal de autoriteit en reputatie van uw domein verhogen. 

Data analyseren

Tot slot analyseer ik de progressie van uw website. Worden nog steeds de juiste zoekwoorden gebruikt? Is de strategie van uw concurrent veranderd? Is Google’s algoritme veranderd? Aan de hand van de resultaten kan de SEO strategie verder ontwikkeld en geoptimaliseerd worden. Daarnaast ontvangt u ook nog de maandelijkse rapportages, deze zijn overzichtelijk en duidelijk.

Mijn zoekmachine optimalisatie proces

Als klant wilt u natuurlijk weten wat het effect is van zoekmachine optimalisatie. Daarom zorg ik er direct voor dat alle analytische tools zoals Google Analytics en Google Search Console direct juist zijn ingesteld. Hiermee kunnen de resultaten perfect worden bijgehouden.

Wat is technische SEO?

Technische SEO bestaat uit een aantal belangrijke onderdelen. Google maakt bijvoorbeeld gebruik van crawlers, dit zijn programma’s die uw website scannen en ervoor zorgen dat de pagina’s van uw website in de database van Google staan. Een sitemap maakt het makkelijker voor zo’n crawler om uw website te scannen. Google heeft ook aangegeven dat de snelheid en mobielvriendelijkheid steeds belangrijkere factoren worden. Een responsive design zorgt ervoor dat uw website mobielvriendelijk is. Voor de snelheid van uw website zijn er verschillende optimalisatie technieken en plug-ins. Ten slot is het hebben van een SSL certificaat belangrijk, want anders is er zelfs de mogelijkheid dat Google een waarschuwing geeft voordat mensen uw website kunnen bereiken.

Wat is on-page SEO?

Bij On-page SEO gaat het om de content van uw website. Deze vorm van SEO helpt Google te begrijpen waar uw content over gaat. Het gaat vooral om het optimaliseren van individuele pagina’s.

Het belangrijkste onderdeel hiervan is een zoekwoorden onderzoek uitvoeren. Bij deze stap onderzoek ik op welke relevante zoekwoorden het meest wordt gezocht en hoeveel concurrentie er is. Na het bepalen van de juiste zoekwoorden, is het tijd voor de content. Deze moet van hoge kwaliteit zijn, dat wil zeggen goed gestructureerd, niet te vaak het gebruik van het zoekwoord en natuurlijk passend bij de zoekopdracht. Tot slot is het van belang om uw afbeeldingen te optimaliseren en de juiste titeltags toe te voegen.

Wat is off-page SEO?

De reputatie en autoriteit van uw website bouwt u op met behulp van Off-page SEO. Het grootste onderdeel hiervan en veruit de belangrijkste is linkbuilding. Dit is het verkrijgen van backlinks, dit zijn links van andere websites naar uw website toe. Dit betekent niet hoe meer backlinks u heeft, hoe beter. Integendeel, wanneer u erg veel “black hat” backlinks heeft kunt u een penalty krijgen van Google. Dit zijn links van irrelevante ​websites met een lage autoriteit. Vaak staan deze websites  vol met spam. Gelukkig zijn er genoeg manieren om goede backlinks naar uw website te krijgen!

Lange termijn SEO

Zoekmachine optimalisatie is een doorlopend proces. Het algoritme van Google ontwikkeld zich constant. Daarom blijf ik altijd up-to-date en zorg ik dat ik de juiste strategieën gebruik. Daarnaast houdt Google van nieuwe content, want een verouderde site bevat vaak irrelevante informatie. Natuurlijk is uw concurrentie ook druk bezig met SEO, dus stilstand is achteruitgang. Blijf uw concurrentie voor met één van mijn SEO pakketten

SEO Basis
Opstartkosten €200
120
Maandelijks
  • 3 Zoekwoorden
  • SEO analyse
  • SEO optimalisatie
  • Google Mijn Bedrijf
  • Google Analytics en Google Search Console
  • Maandelijkse rapportages
  • 1 uur linkbuilding
SEO Pro
Opstartkosten €200
220
Maandelijks
  • 10 Zoekwoorden
  • SEO analyse
  • SEO optimalisatie
  • Google Mijn Bedrijf
  • Google Analytics en Google Search Console
  • Maandelijkse rapportages
  • 3 uur linkbuilding
SEO Premium
Opstartkosten €200
170
Maandelijks
  • 5 Zoekwoorden
  • SEO analyse
  • SEO optimalisatie
  • Google Mijn Bedrijf
  • Google Analytics en Google Search Console
  • Maandelijkse rapportages
  • 2 uur linkbuilding